Jordi Amat Antar Johor Darul Takzim Juara Piala Malaysia 2023

jordi amat
Bek Timnas Indonesia Jordi Amat membawa klubnya Johor Darul Takzim (JDT) juara Piala Malaysia. Mereka menang 3-1 atas Terengganu FC pada laga final (Foto: Instagram/@officialjohor)

KUALA LUMPUR, Jambiseru.com – Bek Timnas Indonesia Jordi Amat raih juara Piala Malaysia bersama klubnya Johor Darul Takzim (JDT). Berkat hasil menang 3-1 atas Terengganu FC pada laga final di Stadion Bukit Jalil, Jumat (8/12/2023) malam.

Dalam laga itu Jordi Amat tampil 90 menit. Dia pun bermain cukup apik dengan menjadi benteng tangguh di barisan pertahanan Johor Darul Takzim.

Johor Darul Takzim berhasil unggul cepat atas Terengganu FC pada awal babak pertama. Bergson mencetak gol pada menit ke-6 dari titik putih.

Bacaan Lainnya

Terengganu tidak tinggal diam begitu saja. Mereka menyamakan kedudukan pada menit ke-21 lewat gol yang dicetak Ivan Mamut.

Permainan ketat pun terus ditampilkan kedua tim dalam laga itu. Harimau Selatan -julukan Johor Darul Takzim dan Terengganu ingin menjadi juara ajang tersebut.

Johor Darul Takzim pun berhasil unggul kembali atas Terengganu FC. Faroz Baharudin mencetak gol pada menit ke-23 ke gawang tim lawan.

Sang Penyu -julukan Terengganu FC- pun berusaha menyamakan kedudukan kembali. Sayangnya, pertahanan Johor Darul Takzim kali ini cukup solid.

Johor Darul Takzim pun malah kembali mencetak gol pada menit ke-Arif Aiman pada menit ke-90. Gol itu pun memastikan kemenangan Johor Darul Takzim atas Terengganu FC dengan skor 3-1. (esa)

Sumber : iNews.id

Pos terkait